Rotorua

16 november 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Lieve lezers,

Inmiddels is hier het weekend alweer gestart, het is vrijdagavond. We hebben vandaag vanuit Napier gereden via de plaats Taupo en zijn ongeveer 2,5 uur onderweg geweest naar Rotorua. Hier blijven we 2 nachten. We verblijven hier in een motel dichtbij het centrum van deze stad. In totaal wonen hier 55.000 inwoners en deze stad ligt in een gebied met veel geothermische activiteit van vulkanische oorsprong. Aan deze vulcanische activiteit dankt de stad haar toeristische traditie. Toen wij arriveerden in de stad ruik je al een bepaalde lucht. Dit is de indringende zwavelgeur die je ruikt. Het is de geur van stinkende rotte eieren. Je hebt hier spuitende geisers, stomende warmwaterbronnen en exploderende modderpoelen. Voor ieder wat Wils😋 voor de Maori bevolking (35% van de bevolking hier) is Rotorua een heilige plek. Rotorua wordt ook wel ''Sulphur City" genoemd. Elk jaar bezoeken bijna 3 miljoen toeristen per jaar deze stad. Verder is de natuur uiteraard prachtig en kun je hier ook goed mountainbiken, raften op de Kaituna River, wandelen door de verschillendeparken, dagje ontspannen in Thermal Valley Te Puia. Rondom Rotorua liggen in totaal 16 verschillende meren. De naam Rotorua betekent in het Maori ' tweede meer'. Morgen gaan we op bezoek bij de Maori stam in het Maori Village waar we een rondleiding krijgen van een gids over hoe de Maori stam hier leeft en krijgen we een dansvoorstelling te zien. Het weer wordt morgen goed, zon droog met 22 graden. 😎

Fijn weekend iedereen!

Groeten, Ramona en Dave.

1. Hedy:
    Geweldig en geweldig!!
  2. Rieky Jansen:
    16 november 2018
    Ik blijf het spannend vinden ,,jullie verhalen te lezen,, juist ja . ((stinkie stinkie ))

Groet aan de Maori stam ,,
  3. Bianca:
    Leuk leuk leuk! Als Dave maar wel mee gaat doen met de haka! 😃
  4. Nelzegelaar:
    16 november 2018
    geweldig mooi die dolfijnen maar gelukkig weer mooi weer kijk maar uit
    dat ze jullie niet houden bij de Maoristam je moet wel mee dansen hahaaaaaaaaa.
    groetjes Ma.
  5. Mlm v d ven:
    17 november 2018
    Toch mooi ondanks de stank. Zie wel wat gelijkenis met de beelden. Grapje