Maleisië

5 december 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Beste mensen,

Woensdagavond alweer hier in Maleisië. De 2 weken in Singapore zijn voorbij gevlogen. Was weer fijn om bij de mensen te zijn waar ik mee heb gewerkt 6 jaar geleden alweer. Ik heb geteld dat ik vanaf 2012 6 keer Singapore heb bezocht. Ken zijn contract wordt verlengd voor 1 jaar in Singapore dus hij zal vanaf januari 2020 niet meer in Singapore woonachtig zijn en zal waarschijnlijk met zijn vriendin in Vietnam gaan wonen en werken, dus...volgende keer als we hem gaan bezoeken zal dit waarschijnlijk Vietnam worden. Deze ochtend rond 10.00 uur met de taxi naar het vliegveld gegaan. Voor deze vlucht moesten we 2 uur vantevoren aanwezig zijn. Alles ging eigenlijk vrij vlot. We vlogen met Jetstar in een Airbus 3320. De vlucht duurde 45 minuten. Voordat je denkt van ah...ik zit goed dan is het vliegtuig alweer de landing aan het inzetten. Vrij korte vlucht maar met in het begin wat turbelentie. Het weer is hier hetzelfde, vandaag was het 32 graden met regen. Vanaf het vliegveld in Kuala Lumpur hebben we een treinkaartje gekocht om naar het centrum te gaan. Totale kosten EUR 23,00. Vanaf het vliegveld ben je met de trein 25-30 minuten onderweg. Het laatste stuk hebben we een taxi genomen voor EUR. 8,00. De valuta hier (Maleisische Ringgit) is veel zwakker dan de Euro. We hadden 1000 RM voor EUR. 200,00. Dan lach je even hard en kun je meer kopen voor minder en zeker als je nog eens afdingt op de prijs. Net zoals Singapore is Maleisie een land van eten en shoppen en lekker de toerist uithangen. Ons hotel is midden in het centrum gelegen. We zijn rond 16:00 uur gearriveerd, ingecheckt, prima kamer, hapje gegeten, koffie bij de Starbucks en gelijk maar eens even de omgeving verkend. En uiteraard hadden we een goede regenbui onderweg. Onze laatste week gaat in dus dubbel hard gaan we ervan genieten!

Groetjes, Ramona en Dave.

1. Emmy:
    5 december 2018
    Alweer laatste weekje, geniet met een grote G !!
  2. Stefan vd dungen:
    5 december 2018
    Blijven mooie verhalen!
    Maleisie ben ik ook geweest, supermooi!
  3. Nelzegelaar:
    6 december 2018
    nog een weekje en danzijn jullie weer op schiphol ik ben jullie dan weer te zien.
    maleisie is ook mooi mooie fotoos tot een woensdag en een goede vlucht
    liefs ma.
  4. Marina:
    6 december 2018
    geniet met volle teugen veel plezier