Melbourne - part 2

2 oktober 2018 - Southbank, Australië

Lieve mensen,

Hier een korte update van onze reis.

We zijn blijven hangen in Melbourne, bijna een week hier geweest. Het eerste hotel waar we 2 nachtjes verbleven was 4,2 km buiten het centrum. Afgelopen week vrijdag toen we arriveerden werd het een druk weekend omdat de AFL werd gehouden hier. Een van de belangrijkste sportevenementen hier in Australië. Een soort van Amerikaans voetbal/rugby. Heb er totaal geen verstand van maar we zagen veel supporters met kleding en accessoires van hun favoriete club aan.  Helemaal leip die supporters. Ik vergelijk het maar met een voetbalwedstrijd Ajax - Feyenoord. Overal in de cafés en restaurants staan de tv's en radio's op scherp die zaterdag. Uiteindelijk hebben de Eagles gewonnen en jawel, de spelers van die voetbal / rugby club verbleven ook bij ons in het hotel.🙂  Voor ons maakt het allemaal niets uit, want wij deden ons voor als gekke toeristen die helemaal niets begrijpen van die Australische sport hier. Anyway, wij hebben veel gezien van de stad zelf via de hopp on, hopp off bus. We hadden een ticket voor 2 dagen met 2 verschillende routes. We zijn naar het Sea life centre geweest , een bezoek gebracht aan de Queen Victoria market. Uiteraard hebben we daar wat souvenirs gekocht en vele foto's gemaakt. Vanaf zondag zijn we verhuisd naar een hotel midden in het centrum vlakbij de Southbanks. Hier veel gewandeld door de stad en door de mooie stadsparken die ze hebben aangelegd. De temperatuur wordt weer iets beter hier. Morgenochtend gaan we Melbourne verlaten en gaan we een stukje terugrijden om de Great Ocean Road route te gaan rijden. Verder hebben we Canberra nog op de planning als tussenstop, om vervolgens weer richting Sydney te reizen om daar nog enkele dagen bij Sander en zijn gezin te verblijven voordat we de auto in moeten leveren en afscheid gaan nemen van Australië. De dinsdag zit er bijna weer op voor ons, dus wij duiken zo ons mandje in. Fijne dinsdag!

Groetjes Ramona en Dave.

1. Nelzegelaar:
    2 oktober 2018
    mooie fotoos Ramona en Dave leuk verhaal.
    liefs ma.