Melbourne

28 september 2018 - Albert Park, Australië

Lieve mensen,

We zijn vandaag gearriveerd in de stad Melbourne. De afgelopen 2 dagen hebben we weer km's gemaakt vanuit Adelaide met een tussenstop van 1 nacht in een heel klein dorpje genaamd Horsham. We hebben onderweg weer te maken gehad met slecht aangelegde wegen, een loslopende kudde schapen die de weg over werden gebracht door de schapenherder en zijn hond, koeien, en een mooi landschap afgewisseld met zon en regen. Gelukkig neemt het aantal aangereden kangaroes en andere dieren af op de weg zelf. Gisteravond hebben we goed gegeten in het dorp bij een Mexicaans restaurant en overnacht in een klein motel. Deze ochtend ging de wekker om 08:00 uur en ontbijt was crackers met pindakaas. Natuurlijk is de Calve pindakaas uit Nederland net iets lekkerder.  Toen zijn we rond 09:00 uur uitgecheckt en de weg opgegaan met als doel 3 uur rijden met een afstand van 300 km af te leggen naar Melbourne. Onderweg kwam er een melding van een gigantische koala van 14 meter hoog door een ontwerper. Daarnaast zat een tentje waar ze koffie, thee en broodjes verkochten. Wij eerst wat foto's gemaakt van de koala en toen viel het mij al op dat er iemand stond te filmen en toen kwam er een man aangelopen met een microfoon in zijn handen. Wij gingen ondertussen naar binnen om en cappuccino voor onderweg te scoren. Vervolgens komt die cameraman met die reporter binnen en filmen die vrouw van die winkel en ons. Wij dachten van he, hebben wij dit. De reporter vraagt aan ons waar we vandaan komen, wij zo; ja vanuit Adelaide en vervolgens legt de reporter uit dat zij voor het plaatselijke nieuws bezig zijn met een onderzoek naar de wegen hier in Horsham en omgeving. Vervolgens vraagt de reporter of wij voor de camera onze ervaring willen delen over de wegen hier in Australië omdat we aan het reizen zijn en binnen 2 seconden staat de camera aan en worden we geïnterviewd! 😅 Zo leuk joh! Wie weet wordt dit stukje uitgezonden op tv vandaag in Horsham. Worden we nog een beetje beroemd😉 Onderweg richting Melbourne flink wat regen gehad maar goed door kunnen rijden. Rond kwart voor 2 in de middag arriveerden we bij het Mercure Hotel war we 2 nachtjes verblijven. Het weer wordt steeds frisser, vandaag zo'n 12-13 graden met veel wind. Ik ga dit verslag weer afronden want bij ons is het inmiddels alweer bijna tijd om te gaan slapen. Fijne dag iedereen en happy weekend!

Groetjes, Ramona en Dave.

1. Nelzegelaar:
    28 september 2018
    dus jullie tv sterren aan het moet niet gekker worden hhhhhhhhhhha.
    hier is het niet zo goed weer zit met de verwarming aan verder zijn gangetje.
    heb een leuke franse bulldog van tante Marleen gekregen voor het oppassen van bengi.
    liefs van Ma.
  2. Rieky Jansen:
    28 september 2018
    Prachtige stad ,,heel mooi winkel centrum,,zelf geweest,,hahha.
    leuk om de verhalen te lezen ,, groet Rieky.
  3. Rieky Jansen:
    28 september 2018
    Wauw dat is een mooie stad ,,heel groot winkelcentrum,((((,zelf geweest))))
    Wat zijn jullie aan het genieten ,prachtig om te lezen .
    Leuk om de verhalen te lezen ,,Groetjes Rieky
  4. Marleen Goedhart:
    29 september 2018
    Hoi hoi grappig jullie als op tv komen daar ,
    wie weet worden jullie onderweg nu wel herkend , toch leuk dan ga je je daar nog thuis voelen ,,,,, oja en die Franse bulldog van je ma hoeft ze nooit uit te laten hoor . ,die is van polypreen 🤣 maar wel een schatje 🐅
  5. Emilie:
    29 september 2018
    Leuk!!!! Hopelijk kunnen jullie het zelf terug kijken.
    Veel plezier in melbourne😘

Marco Emilie Melody & Amber
  6. Mlm v d ven:
    29 september 2018
    Allemaal heel indrukwekkend zo zie je maar weer het leven van een wereld reiziger gaat niet altijd over rozen.
    Maar wel spannend gr.