Town of 1770 & Mackay

10 september 2018 - East Mackay, Australiƫ

Hoogtepunt van gisteren in Town of 1770 was het zien van in totaal 10 kangaroes langs de kant van de weg om 23:00 uur ''s avonds.šŸ™‚ We konden met de auto redelijk dichtbij komen maar ze blijven ook gewoon zitten en kijken je nieuwsgierig aan wat je komt doen. Toen moest ik hoesten en dat was teveel dus ze gingen ervandoor. In ieder geval indrukwekkende dieren die zo vrij hier in de natuur rondspringen. Blij dat we ze gezien hebben. Na 1 nacht in Noosa Heads zijn we doorgereden naar Town of 1770 waar we 2 nachten verbleven in een hotel wat 3 maanden geleden geopend is. Vriendelijk personeel, een super locatie aan zee en een super de luxe kamer met een hot tube op je balkon. Dus de eerste avond hebben we heerlijk in het bubbelbad gezeten. Uiteindelijk nog een nachtje bijgeboekt. Gisteren was het 26 graden, op het strand en in het zwembad geweest bij het resort. Town of 1770 is aan zee met een haven, verschillende bars en wat restaurants in het centrum. Het eten is prima alleen de hoeveelheid is vergelijkbaar met wat je in Amerika voorgeschoteld krijgt qua porties. Wij zijn redelijk goede eters, maar deze porties zijn voor ons ook vrij heftig. Vanmorgen ontbijt gedaan en de laatste spullen ingepakt en uitgecheckt om verder te reizen. Eerst nog even langs de apotheek want ik heb keelontsteking dus ik hoest de longen uit mijn lijf, heb nu een mooi roze drankje gekregen en dat moet ik 30 seconden gorgelen en dat meerdere keren per dag. Hopelijk is het binnen nu en een paar dagen over. We hebben veel gereden vandaag ongeveer 600 km en hebben daar 6-7 uur over gedaan met een temperatuur van 28 graden buitenšŸ˜… gelukkig dat we elkaar afwisselen met rijden want het landschap gaat voor je ogen draaien als je te lang achter het stuur zit. Het links rijden zelf hier is voor ons inmiddels al soort van gewoon geworden. We zijn gearriveerd in de plaats Mackay waar we 1 nacht blijven. Op het nieuws zagen we deze morgen dat het in Cairns boven de 30 graden is, maar tevens dat de kans op bosbranden nog groter is. We houden het in de gaten. Vandaag hebben we ook al veel stukken landschap gezien die in brand hebben gestaan of aan het na smeulen zijn. Morgen wordt het hier 26 graden dus dat kan de pret niet bederven. Wij duiken zo weer ons mandje in, dus groetjes van ons uit Mackay!Ā

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf ā‚¬ 21,95.
reisdrukker.nl

Fotoā€™s

1. Bianca:
    10 september 2018
    Dat zijn de betere temperaturen. Hopelijk is je keelontsteking snel over. Aan de andere kant maar goed dat je de kangoeroes weghoest, anders heb je straks ook nog je eerste roadkill te pakken.
    Mooie plaatjes weer!
  2. Nelzegelaar:
    10 september 2018
    ja Ramona en Dave zijn jullie backpakkers daar hoor toch geen bubbelbad hahaaaaaaaaaa. grapje heel veel plezier jammer van je keelontsteking,
    liefs Ma. ps een hele goede temperatuur.
  3. Marios en Mieke:
    Eindelijk mooi weer! Geniet ervan! En natuurlijk beterschap, groetjes
  4. Marleen Goedhart:
    10 september 2018
    Ha heerlijk zo'n toch luxe wereldreis , lekker eten en bubbelen in een hot tub , terwijl je op de mooiste plekken komt , sterkte met je keelonsteking , steeds leuk jullie te volgen en de fotoos te zien , groetjes van Marleen en Aart en Oma
  5. Hedy:
    10 september 2018
    Klinkt avontuurlijk en vrij, geniet lekker! Enneh beterschap!
  6. Mlm v d ven:
    10 september 2018
    Ik hoor het wel alles loopt voorspoedig behalve je keel
    kunnen jullie niet een klein kangoeroe tje mee brengen
    in plaats van Mickey. ?
    mooie foto's. Onze reis loopt ook voor spoedig.
  7. Emmy:
    10 september 2018
    Ohhhh ik had toch mee moeten gaan.....Had ik al jullie left overs op kunnen eten šŸ˜