Noosa Heads

7 september 2018 - Noosa Heads, Australiƫ

Het is weer tijd voor een reis update!

Na bijna 4 dagen in Bayron Bay geweest te zijn, is het weer tijd om wat kilometers te gaan maken met de auto. šŸ˜ƒ Dag Byron Bay! Het is een super gezellig dorp aan de zee. Tijdens een van onze avonden kwamen we in een restaurant een Nederlandse serveerster tegen die daar woonde en werkte. Heeft een work holiday visum voor een jaar en over 2 maanden gaat ze terug naar Nederland want haar reis zit er dan op. We kregen een tip van haar om naar de Minyon Falls lookout te gaan om daar watervallen te gaan bekijken, aangezien het regende zijn we gisteren daarnaartoe gereden. 45 minuten rijden het binnenland in. Dat hebben we geweten ook, het laatste deel van de rit bestond uit onherbergzaam gebied met tientallen grote gaten in de wegen waar je u tegen zegt en als je dan te dicht langs de rand van de weg rijdt, zie je een mooi diep ravijn aaahhh šŸ˜“ kennen jullie het programma de gevaarlijkste wegen waar bekende Nederlanders gaan rijden. Dus zo op die manier..anyway.het is een nationaal park met daarin de watervallen (zie foto's).Ā Ā

Even terug komend op vandaag, we zijn rond half 10 vanmorgen uitgecheckt en gaan rijden richting de Gold Coast. Deze regio wordt wel het Miami van AustraliĆ« genoemd. We hebben daar uiteindelijk even een korte stop gemaakt voor een kop koffie en zijn doorgereden naar Brisbane. Je merkt gelijk dat je weer in een grote stad bent, deze stad doet me denken aan New York. Druk verkeer, veel mensen en duizenden winkels, bars, restaurants en hoge flats en kantoorgebouwen. Hier zijn we niet gestopt, alleen door de stad gereden om wat foto's te maken. We besloten om door te rijden naar Noosa Heads aangezien het nog vroeg in de middag was en we nog wel wat kilometers verder wilden rijden. We blijven nu 1 nacht in Noosa Heads, en hebben een hotelkamer geboekt, aangezien we aan zee zitten en de temperaturen ' s nachts nog rond de 15 graden zitten wat slapen in de auto nog niet een comfortabele gedachte is voor ons. Noosa Heads...weer een hele andere indruk, omgeving en de mensen als in Brisbane, de Gold Coast of Bayron Bay. Het enige opvallende is dat hier geen zwervers zijn op straat. Verder deze ochtend nog even geworsteld om online een E-toll account aan te maken. Dit is voor de tolwegen en de tarieven die je moet betalen. Na 4 keer proberen is het gelukt. Zeker omdat we wisten dat bij Brisbane we zeker te weten over een tolweg moeten rijden was het belangrijk dat we dit geregeld kregen. šŸ˜‰ Het is inmiddels half 10 in de avond bij ons dus we gaan straks lekker slapen.Ā