Noosa Heads

7 september 2018 - Noosa Heads, Australiƫ

Het is weer tijd voor een reis update!

Na bijna 4 dagen in Bayron Bay geweest te zijn, is het weer tijd om wat kilometers te gaan maken met de auto. šŸ˜ƒ Dag Byron Bay! Het is een super gezellig dorp aan de zee. Tijdens een van onze avonden kwamen we in een restaurant een Nederlandse serveerster tegen die daar woonde en werkte. Heeft een work holiday visum voor een jaar en over 2 maanden gaat ze terug naar Nederland want haar reis zit er dan op. We kregen een tip van haar om naar de Minyon Falls lookout te gaan om daar watervallen te gaan bekijken, aangezien het regende zijn we gisteren daarnaartoe gereden. 45 minuten rijden het binnenland in. Dat hebben we geweten ook, het laatste deel van de rit bestond uit onherbergzaam gebied met tientallen grote gaten in de wegen waar je u tegen zegt en als je dan te dicht langs de rand van de weg rijdt, zie je een mooi diep ravijn aaahhh šŸ˜“ kennen jullie het programma de gevaarlijkste wegen waar bekende Nederlanders gaan rijden. Dus zo op die manier..anyway.het is een nationaal park met daarin de watervallen (zie foto's).Ā Ā

Even terug komend op vandaag, we zijn rond half 10 vanmorgen uitgecheckt en gaan rijden richting de Gold Coast. Deze regio wordt wel het Miami van AustraliĆ« genoemd. We hebben daar uiteindelijk even een korte stop gemaakt voor een kop koffie en zijn doorgereden naar Brisbane. Je merkt gelijk dat je weer in een grote stad bent, deze stad doet me denken aan New York. Druk verkeer, veel mensen en duizenden winkels, bars, restaurants en hoge flats en kantoorgebouwen. Hier zijn we niet gestopt, alleen door de stad gereden om wat foto's te maken. We besloten om door te rijden naar Noosa Heads aangezien het nog vroeg in de middag was en we nog wel wat kilometers verder wilden rijden. We blijven nu 1 nacht in Noosa Heads, en hebben een hotelkamer geboekt, aangezien we aan zee zitten en de temperaturen ' s nachts nog rond de 15 graden zitten wat slapen in de auto nog niet een comfortabele gedachte is voor ons. Noosa Heads...weer een hele andere indruk, omgeving en de mensen als in Brisbane, de Gold Coast of Bayron Bay. Het enige opvallende is dat hier geen zwervers zijn op straat. Verder deze ochtend nog even geworsteld om online een E-toll account aan te maken. Dit is voor de tolwegen en de tarieven die je moet betalen. Na 4 keer proberen is het gelukt. Zeker omdat we wisten dat bij Brisbane we zeker te weten over een tolweg moeten rijden was het belangrijk dat we dit geregeld kregen. šŸ˜‰ Het is inmiddels half 10 in de avond bij ons dus we gaan straks lekker slapen.Ā

Fijne dag!Ā

Houdoe, Dave en Ramona.Ā

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Fotoā€™s

1. Nell:
    7 september 2018
    Jullie hebben zo te lezen al het een en ander ontdekt/gezien op jullie fantastisch avontuur. Mooi om de verslagen te lezen. šŸ‘.
  2. Bianca:
    7 september 2018
    Ooo, niet gestopt in Brisbane! Mijn allerfavorietste plek! šŸ§”
    Gaan jullie nog naar Fraser Island of een van de andere eilanden?
  3. Emilie:
    8 september 2018
    Leuk verhaal!! Genieten groetjes Marco Emilie Melody & Amber
  4. Nelzegelaar:
    10 september 2018
    hoi Ramona en dave leuk verhaal ik heb net een nieuw toetsenbord aangesloten,
    alles zat vast van de cola dus ik kon niet terug antwoorden.
    ik las dat jullie een kangaroe hadden gezien gaaf hoor.
    de groetjes van ma.