Donderdag 30 augustus 2018 Avoca Beach - family time

30 augustus 2018 - Avoca Beach, Australië

We zijn hier nu precies een week en wat gaat de tijd snel! ☺️  Afgelopen maandag ochtend hebben we onze auto opgehaald bij Spaceships. De leverancier van deze auto's zit vlakbij het vliegveld. Ze waren de auto nog aan het schoonmaken dus in de tussentijd hebben we de administratieve kant doorgenomen en onze handtekeningen gezet, daarna de auto geïnspecteerd op schade en daar zijn aantekeningen van gemaakt, zodat wij niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor deze schades. Nu kon de rit beginnen, alle begin is even ongemakkelijk als je jawel links moet gaan rijden. Dave heeft het spits afgebeten en is als eerste gaan rijden. Het viel hem heel erg mee. Het is altijd in het begin even wennen. Sydney zelf is vrij druk en we hadden besloten om alvast de richting in te rijden van Avoca Beach waar Sander en Lisa wonen. Dit is ongeveer 1,5 uur rijden. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen op een camping vlakbij zee, waar we 1 nacht hebben geslapen. Het was die nacht redelijk koud, 8 graden 😐 slapend op een dun matrasje met 1 kussen en een dun dekbedovertrek. Toen we beiden de volgende ochtend wakker werden, waren we niet echt uitgerust en waren toe aan een goede kop koffie om het krampeer oeps kampeer gevoel te accepteren. Die ochtend hadden we besloten om opnieuw terug te rijden naar Spaceships omdat ons koelkastje het niet deed en we iets hoorden met de remmen. Weer 1,5 uur terug naar Sydney gereden en alles na laten kijken. Uiteindelijk is alles in orde gemaakt en hebben we nog een kleine vergoeding terug gekregen. Je blijft aan het rijden want toen gingen we weer naar Avoca Beach waar we inmiddels werden verwacht bij Sander en zijn gezin. Na veel steile wegen te hebben getrotseerd kwamen we aan in het dorp Avoca Beach. We hebben een heel fijn, gezellig en warm welkom gehad waar we super dankbaar voor zijn. Gisteren zijn we wat rond gereden hier in de buurt om de omgeving te verkennen en vandaag wezen winkelen in Erina Fair waar ze een mega groot overdekt winkelcentrum hebben. We hebben daar de nodige warme slaap kleding nog gekocht voor volgende week omdat het dan ook nog de verwachting is dat de nachten vrij koud zijn en overdag ook nog niet warm zal worden. We blijven vrijdag en zaterdag nog bij Sander en zijn gezin en vanaf zondag zullen wij gaan starten met rijden langs de oostkust. Wij gaan zo slapen maar wij wensen iedereen nog een fijne dag toe!

Groetjes uit Avoca Beach van de backpackers!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marleen Goedhart:
    Leuk Dave en Ramona , Veel tourplezier met jullie camper
  2. Yvonne:
    30 augustus 2018
    Super leuk berichtje! Veel plezier!!
  3. Marco Vd ven:
    30 augustus 2018
    Hee veel plezier en die hummer 😋 mooi ook de andere foto's zijn mooi hoor doe Sander de groeten en nog n goede reis gr fam de vennekes rox pip de kat en bo onze kleine nieuwe aan winst rottweiler van 6 weken gr tot de volgende blog
  4. Jacqueline:
    30 augustus 2018
    Leuke foto's en mooi om jullie reisverslag te lezen.
    Veel plezier 😀
  5. Nelzegelaar:
    30 augustus 2018
    Ramona en Dave ik jullie verslag gelezen jammer dat het zo koud is.
    leuk dat jullie bij Dave zijn neef zijn geweest, nog hele fijne maanden toe.
    liefs Ma.
  6. Rosemarie:
    30 augustus 2018
    Hey Ramona en Dave, leuk om jullie reis van je leven te volgen via de blog. Ik dacht dat er een camper zou komen maar jullie hebben uiteindelijk een auto gehuurd?? Veel plezier samen en houdt ons op de hoogte. Gr. Marcel en Rosemarie
  7. Antonie:
    30 augustus 2018
    Ziet er goed uit, en een mooi avontuur. Veel plezier met de verdere reis.
    Groet Antonie
  8. Bianca:
    31 augustus 2018
    Nog bedankt voor het telefoontje op mijn verjaardag. Bianca heeft me de foto's laten zien en ik heb het verhaal gelezen.
    Heel veel plezier in het verre land!
  9. Emilie:
    1 september 2018
    Hey wat leuk om te lezen! Ohjaa ze rijden daar links. Fijn dat jullie zo warm welkom hebben gehad. En balen dat het toch wat kouder is als verwacht. Veel plezier!!! Groetjes en veel liefs Marco Emilie Melody & Amber