Billabong Sanctuary Townsville en Cairns

15 september 2018 - Cairns City, Australië

Wat een geweldige zaterdag was het☺️

Vandaag zijn we naar een dierenpark geweest, ongeveer 17 km bij Townsville vandaan. Het is 25 hectare groot en je kunt daar foto's laten maken met een koala, een wombat of een ander dier. Wij hebben gekozen voor 2 foto's, Dave en ik samen met een koala en ik met een wombat. De foto's zijn super leuk geworden. We hebben van het dierenpark een aantal foto's toegevoegd. Het park ligt naast de snelweg en je bent er zo een paar uur aan het rondwandelen. De hele dag door hebben ze verschillende shows van de verschillende dieren. We hebben tamme kangaroes gevoerd, koala's bekeken en vastgehouden, er waren dingo's, wombats, krokodillen, vogels, slangen, noem het maar op. Maar ook interessante informatie over wat is de grootste vijand van de wombat en dat het niet aangeboren is dat koala's bladeren van de boom eten en dat ze heel veel uren per dag slapen ( 20 uur maar liefst). Je wordt helemaal vrolijk van al die dieren die goed verzorgd worden in een voor hun zo natuurlijk mogelijke omgeving. Ik ging met wombat Reuben op de foto en deze jongen weegt 26 kilo.😅 Ze lijken heel rustig maar als je te dicht met je handen bij hun gezicht komt, kunnen ze je bijten. Dus wij hebben alleen hun rug geaaid. Rond 13:00 uur waren we klaar in het park en zijn we doorgereden naar Cairns ( 347 km ) en daar hebben we 4 uur over gedaan. Begin van de avond zijn we gearriveerd in Cairns en hebben voor 2 nachtjes een hotel aan zee geboekt. Vanaf maandag gaan we richting Alice Springs rijden. Dat is 2.118 km en de verwachte reistijd is 23 uur en 45 minuten volgens onze vriend google maps. Morgen een relaxed dagje, zwemmen hier in het zwembad en richting strand.

Fijn weekend!

Houdoe Ramona en Dave

1. Nelzegelaar:
    15 september 2018
    ik zie wel dat jullie genieten leuk om die beesten in het echt te zien.
    geweldig Dave en Ramona.
    doeg Ma.
  2. Tiur:
    Eindelijk kangoooroe
  3. Mlm v d ven:
    15 september 2018
    Leuk om te zien wie kijkt er naar wie?
    Bij de koalabeer wie zit in t' hokje?
    Alle gekheid op n' stokje mooie te horen dat het zo mooi is.
  4. Dionysia:
    16 september 2018
    Wat leuk om al jullie reisverhalen te lezen, fijn dat het 'weer' beter is en hopelijk gaat het met je keelontsteking ook de goede kant op Moon. Wat een mooi land😁. Geniet er van! X
  5. Emilie:
    17 september 2018
    Super blijven genieten😘 x van ons
  6. Marleen Goedhart:
    25 september 2018