De outback en Alice Springs

21 september 2018 - Alice Springs, Australië

We zijn weer in de bewoonde wereld na 2 dagen zonder internet verbinding en alleen maar een dor landschap met bomen, zand en heuvels en onverharde wegen te hebben overleefd. 😓 We hebben uren gereden, vanuit Townsville ( via Hughenden) naar Winton. Hier hebben we 1 nacht op een camper plaats gestaan. Dit dorp heeft geen satelliet verbinding dus ook geen internet. Dan merk je pas hoe je gewend bent aan internet toegang. De volgende ochtend vroeg zijn we om 06:00 uur in de ochtend gaan rijden. Het eerste deel hadden we een verharde weg, maar daarna ging het over op een onverharde weg. Dit was voor ons wel even een uitdaging want het laatste gedeelte van de route was de benzine tank bijna leeg. We waren te laat bij de benzinepomp, maar de eigenaar is zo vriendelijk geweest om toch onze tank vol te gooien zodat we verder konden rijden.  De reden dat we te laat arriveerden is omdat ons reservewiel onderweg onder de auto vandaan viel, door het slechte wegdek. Toen moesten we nog 334 km naar Alice Springs rijden. Uiteindelijk zijn we gearriveerd om half 2 's nachts bij het hotel. De dag erop hebben we de auto van binnen en buiten schoongemaakt, omdat de auto zo vuil was geworden van het rijden door de outback. Verder hebben we op de tweede dag hier de auto nog bij een autogarage het reservewiel onder de auto laten bevestigen en de schokbrekers laten checken. Morgenochtend gaan we weer verder rijden zuidwaarts richting Adelaide. Dit is in totaal 1529 km met een reistijd van 15 uur en 47 minuten. Morgen gaan we naar Coober Perdy en daar verblijven we 1 nachtje om vervolgens door te rijden op zondag naar Port Augusta en zijn we al redelijk in de buurt van Adelaide. Verder volgen we het nieuws hier ook en de afgelopen 2 dagen zijn er 2 mensen aangevallen door een haai in de buurt van de Whitsundays. Beide mensen liggen nu in het ziekenhuis, 1 vrouw is in haar been gebeten en 1 meisje is in haar dij gebeten. Men adviseert nu de mensen om uit de zee te blijven in die omgeving. Daarnaast zijn er flinke bosbranden in de regio van Brisbane. Voor ons is het weekend al gestart, wij wensen jullie een fijne vrijdag toe!

Groetjes, Ramona en Dave.

1. Emmy:
    Die afstanden..... maar ach ....jullie hebben de tijd 😉
    Die band wisselen was Dave natuurlijk peanuts, of was ie t al verleerd 😂
  2. Nelzegelaar:
    21 september 2018
    hoi Ramona en Dave wat hebben jullie 2 mooie huishonden je heb denk ik in de midle
    of no ware gezeten lang niets gehoord nou zijn weer bij.
    nog veel plezier met reis maar blijf aub uit de buurt van de bosbranden.
    liefs Ma.
  3. Bianca:
    21 september 2018
    Haha! Heb je een wombat gevangen! Flinke trip hebben jullie ondertussen gemaakt. Ja, dat is even spannend in the middle of nowhere met die benzinestations zo ver uit elkaar.
    Mooie plaatjes van Uluru. Cooper Pedy schijnt tof te zijn!
  4. Emilie:
    21 september 2018
    Zo maak je nog eens wat mee. Wat een afstanden he. Maar blijf maar uit de zee, we willen jullie heel terug!!!

X Marco Emilie Melody & Amber