Te Anau - Queenstown

3 november 2018 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Goedenavond beste mensen,

Het is weekend en we zijn alweer een week hier op het Zuidereiland. Op deze zaterdagavond zitten we weer knus in een ander hotel. Vandaag zijn we gearriveerd in de stad Queenstown. Deze stad heeft ongeveer 10.000 inwoners en is bekend vanwege de Hobbits: een groot deel van de Lord of the Rings - trilogie is in dit gebied gefilmd. Morgen rijden we naar Glenorchy om een paar locaties te bezoeken. Verder komen veel toeristen en buitensport liefhebbers naar deze stad om te kajakken, bungeejumpen, jetboottochten, wildwaterraften en te wandelen. Wij doen het ietwat rustiger aan. Qua weer heeft het vandaag bijna heel de dag geregend, onderweg met autorijden moet je dan ook wat rustiger rijden, aangezien de wegen niet recht toe - recht aan zijn maar merendeels steil met veel bochten, want je rijdt eigenlijk langs de bergen en de meren. Qua temperatuur zitten we rond de 15 graden overdag en '' s nachts rond de 7 graden. Onze zomerkleding zit ver weg gestopt onder in de backpack tas. De natuur hier is echt indrukwekkend mooi! Gisteren zijn we naar Milford Sound gereden voor de boottocht van 1,5 uur. Milford Sound maakt onderdeel uit van het Fjordland National Park World Heritage. Aangezien de boot om 09:00 uur vertrok, was het heel vroeg opstaan namelijk om half 6. We hadden een autorit van 1,5 uur voor de boeg naar Milford Sound vanuit Te Anau. Maar zo vroeg in de auto levert ook de meest mooie foto's op onderweg maar ook op de boot. Het laatste stuk moet je op een gegeven moment door een tunnel, onder de berg door. Heel bijzonder. Uiteraard rij je het laatste stuk in een treintje achter elkaar aan, auto's en campers vol met toeristen vanuit de hele wereld. Gelukkig was het gisteren droog en mooi zonnig weer, dus de watervallen hebben we mooi op de foto kunnen nemen. Onze motel kamer in Te Anau was ook top, want we keken uit op een meer met bergen. Geweldig! Wij gaan nog even verder relaxen en dan lekker slapen. Wij wensen iedereen een fijn weekend toe!

Cheers, Ramona en Dave.

1. Nelzegelaar:
    3 november 2018
    zie er weer prachtig uit.
    groetjes Ma.
  2. Rieky Jansen:
    3 november 2018
    Wauw , Wauw , ,prachtige foto,s ,,ook in kabelbaan gezeten ??
    Groetjes Rieky,,
  3. Hedy:
    3 november 2018
    Lord of the Rings!! Fantastisch!!
  4. Bianca:
    3 november 2018
    Mooi! 😍 prachtige plaatjes!
  5. Yvonne:
    Leuk zeg!! Wat een mooie omgeving! Goed dat jullie zo genieten 😀