Kaiteriteri / Abel Tasman National Park / Puponga

10 november 2018 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen lieve mensen,

Na een regenachtige vrijdag, komt een zonnige zaterdag! De zon scheen al goed toen wij vanmorgen hier de gordijnen open deden. Daar waren wij na vrijdag wel aan toe, want als het heel de dag regent, kun je er niet echt goed op uit om mooie foto's te maken en te genieten van de omgeving waar je bent. We zijn nu in de stad Nelson. Daar blijven we tot maandagochtend. Vandaag zijn we eerst richting Kaiteriteri gereden, een mooie kustroute waar je dan arriveert bij de opstap locatie richting Abel Tasman National Park. Je hebt 2 verschillende routes met de boot. 1 van 1,5 uur en 1 van 3 uur. Deze gaan wij morgen doen aangezien we te laat waren vandaag. Daarvoor is een strand met een café/restaurant waar we een lunch hebben gedaan en vervolgens verder zijn gaan rijden richting het noorden naar de plaats Puponga. Deze rit duurde ongeveer 1,5 uur. Een zeer interessante route aangezien we flink langs de bergen de hoogte in zijn gereden en ons verbaasden over het feit dat er dan geen vangrails zijn neergezet. Kortom...best wel eng en niet naar beneden kijken als je hoogtevrees hebt. Zoals ik...😅 Maar wij vinden Nieuw Zeeland echt te gek qua natuur, zo mooi en puur maar ook wel meer Europees dan Australië. Als ik tussen die 2 landen moet kiezen vindt ik Nieuw - Zeeland prachtig! We zijn ook echt super dankbaar dat we dit mogen meemaken. Overal op de wereld heb je wel mooie plekken, en daar behoort Nieuw - Zeeland zeker bij! We hadden dit niet willen missen.😉  Wij gaan weer richting de zondag en wij wensen jullie een top weekend toe!

Bye, bye,

Ramona en Dave.

1. Nelzegelaar:
    10 november 2018
    het is gewoon een prachtig land een schitterende natuur en blijf daar ook zo.
    er is hier ook het een en ander gebeurd.
    groetjes ma.
  2. Dionysia:
    10 november 2018
    Hi Ramona en Dave, leuk om te lezen dat Nieuw Zeeland zo goed bevalt! Hier in Nederland is het ook regenachtig dit weekend😩. Veel plezier met de boottocht. Ik zal duimen voor mooi weer.
  3. Laurens:
    12 november 2018